יום ראשון המיוחל הגיע
ואיתו הכוונות הרציניות להתחיל דיאטה!
שוב, בפעם המי-יודע כמה
את מחליטה שהפעם זה סופי והפעם זה יקרה!
ניגשת למקרר מפנה משם את כל מה שנראה לך
משמין ומסתכלת בחיוך לעבר הירקות בעיקר!
בטוחה שהפעם להוריד פחמימות
ולהשאיר את הירקות
יסגור לך את הפינה
והק"ג שצברת פשוט ייעלמו!
האם זו באמת הדרך לעשות דיאטה נכונה ובריאה?
אם כבר ניסינו לעשות את זה לא מעט פעמים לפני כן
ועדיין לא הגענו לגוף החטוב שרצינו
אולי הגיע הזמן לשנות טקטיקה?
שנים של טעויות
מסתכמות לרגע אחד של אמת!
ירקות הם ממש לא חינמיים
והגיע הזמן שנתרגל לרעיון
שדיאטה זה ממש לא רק ירקות!
בשביל להגיע לגוף חטוב
ולהצליח לשמור על זה לאורך זמן
צריך קצת יותר
מ- רק להוריד פחמימות..
צריך ממש להבין
איך לבנות תהליך הרזיה מקצועי.
נתחיל!
ראשית,
להתחיל דיאטה זו אף פעם לא משימה קלה!
זה דורש המון תעצומות נפש
ורצון להיות מוכנים להתמודד עם חשקים
בלתי פוסקים עם כל הדברים הטעימים
שאסור לנו לאכול
ומצד שני למלא את הבית
בכל סוגי הירקות שיש בסופר!
תמיד אנחנו מתחילים עם המון מוטיבציה וכח
ואז לאט לאט זה מתחיל להישבר..
הרבה פעמים אפילו
הרבה יותר מהר ממה שחשבנו!
למה זה קורה?
מה הסיבות לכישלון הדיאטה הזו מלכתחילה?
מה הפתרון הנכון לתהליך דיאטה מקצועי בהמשך!
שימי לב,
נתחיל עם העובדה שירקות הם פחמימות.
זאת אומרת שירק כמו דגנים, קטניות ופירות מכילים פחמימות.
נכון שזה לא באותה הכמות ל-100 גרם
ונכון שיש בירקות סיבים תזונתיים
שאצלנו בגוף אין מערך אנזימים
שמפרק את הסיבים התזונתיים
אך בכל זאת
רוב הקלוריות שנמצאות בירקות הן פחמימות.
ברגע שאנחנו מרשים לעצמנו
לאכול ירקות ללא גבול
בשביל להרגיש שבעים
אנחנו בעצם אוכלים
המון פחמימות בלי לשים לב!
הרי מה הסוד של כולן בדיאטה..
להוריד פחמימות (אורז, פסטה ולחם)
ולאכול ירקות.
אגב,
יש את אלה שלוקחות את זה
צעד אחד קדימה ועושות ירקות מבושלים.
הבעייתיות עם ירקות מבושלים היא
שכשמבשלים ירק בעצם מוציאים ממנו את הנוזלים
ואז נשאר רק הסוכר,
רק הפחמימה.
בגדול בדיאטה אין בעיה עם פחמימות
ואני אפילו דוגל באכילת פחמימות
כחלק מתהליך בריא של דיאטה.
עם זאת,
חשוב להיות עם אצבע על הדופק
על כמות הפחמימות.
חשוב לזכור שפחמימות אוגרות נוזלים
ומונעות ירידה!
ולכן אם נאכל מעבר לכמות הרצויה בדיאטה
סביר מאוד להניח שבמקום לרזות
ניתקע ואולי אפילו נעלה.
מעבר לכך,
כשאנו עושים דיאטה שמבוססת בעיקר על ירקות
אנחנו לא מסגלים לעצמנו שום אורח חיים
ולא מלמדים את עצמנו לחיות
עם כל השפע של האוכל שקיים בעולם!
לדוגמא,
אם את נניח רגילה לאכול שוקולד על בסיס יומי
ופתאום בגלל הדיאטה תצטרכי להפסיק עם השוקולד
את כל יום רק תגידי לעצמך..
"מתי אני מסיימת עם הדיאטה
וחוזרת לאכול שוקולד חזרה!".
לעשות דיאטה ולהוריד ממנה
את כל הדברים שאוהבים
זה לא מתכון להצלחה לאורך זמן.
דיאטה צריכה להיות מותאמת לך באופן אישי,
לסדר היום שלך,
לחשקים שלך,
ומעל הכל להרגלים שלך.
חשוב מאוד לזכור
שבסופו של דבר ירידה במשקל
זה גרעון קלורי
וברגע שנאכל פחות
ממה שהגוף צריך
אז נרד במשקל.
המטרה הראשונית שלנו היא כמובן
לרדת במשקל ולראות את זה קורה
הלכה למעשה על המשקל אבל,
אם הדרך מייסרת אותך
ואת לא מרגישה שזה נכון לך
סביר מאוד להניח שלא תחזיקי מעמד לאורך זמן.
תהליך הדיאטה צריך להיות
מותאם לך באופן אישי!
התהליך צריך להכיל את כל אבות המזון
כדי שיהיה בריא
וכמובן שצריך להכיל את מה
שאת אוהבת כדי שנוכל ליצור המשכיות!
יש לי לקוחה מעין חרוד,
זה ליד בית שאן,
שרזתה 30 ק"ג בחצי שנה
ואכלה כל ערב פסק זמן!
זה מה שהיא אהבה
וזה מה שעזר לה
להחזיק את עצמה לאורך הדרך בדיאטה!
בסופו של דבר הרגעים הקטנים של האושר בחיים
הם ניצוצות האור של חיינו בכלל ובדיאטה בפרט!
זאת אומרת,
כמו שאנחנו רוצים שיהיו לנו רגעים של אור בחיים
ככה אנחנו צריכים להרגיש טוב
בתוך תהליך הדיאטה
כדי שיחזיק מעמד חיים שלמים
ולא רק שבוע עד שבועיים בלחץ!
חשוב לי מאוד שתביני,
זה לא שאני אומר לך עכשיו
להפסיק לאכול ירקות.
אני מעודד אכילה בריאה
מכיוון שהיא מכילה את כל מה שהגוף זקוק לו
כדי להתקיים אך עם זאת
הנפש שלנו צריכה גם שנחזק אותה.
אני בעד ירקות במידה,
אני בעד פחמימות במידה,
אני בעד חלבון במידה
ואני בעד שומן במידה!
הכל צריך להיכנס אבל במינונים הנכונים.
למה זה כל כך קריטי?
תראי יש 2 בעיות גדולות בדיאטה!
הראשונה,
רוב הדיאטות בכלל לא מקצועיות
ולא מכוונות לירידה בשומן בלבד.
ברוב הדיאטות בודקים רק
כמה ירד המשקל ולא מתייחסים לשומן.
עכשיו בואי נבין משהו יחד,
השומן הוא זה שתכל'ס עלה
ולכן הוא זה שצריך לרדת!
זאת אומרת שאם את יורדת
בשריר ונוזלים אז את
לא ממש פוגעת במטרה שלך!
מעבר לכך כשאנחנו בדיאטה
אנחנו חייבים להוריד כמויות
כדי לרדת במשקל.
אי אפשר לרדת במשקל
בלי להוריד כמויות.
והבעיה השניה,
היא בעיה גדולה יותר
מאיך שזה נראה ואם הגוף מעוצב או לא.
הבעיה כאן היא בעיה בריאותית!
כשאנחנו עושים דיאטה ומורידים בכמויות
הרבה פעמים אנחנו לא מכניסים
מספיק ויטמינים ומינרליים לגוף ונמצאים בחוסר.
לדוגמא,
מאזן הסידן בגוף.
הסידן בדם תמיד יהיה מאוזן בין 8.5 ל-10.9.
אם הסידן בדם לא יהיה מאוזן
כי לא אכלנו מספיק סידן מהמזון
הגוף פשוט יפרק סידן
מהעצמות והשיניים שלנו.
לאט לאט ייווצר תהליך של
פירוק העצם והתפרקות השיניים שלנו.
דוגמא נוספת היא הברזל.
הברזל הוא המינרל הנפוץ ביותר בגוף
והוא מסייע להעברת החמצן לרקמות הגוף.
חוסר בברזל כתוצאה מדיאטה לא נכונה
או חוסר ספיגה עלול בסופו של דבר להוביל לזה
שחמצן לא יגיע לרקמות הגוף
כמו שצריך ואז נחווה קוצר נשימה ואנמיה.
כשאנו עושים תהליך דיאטה באופן עצמאי וקיצוני
אנו עלולים לסכן את הבריאות שלנו!
ואז גם אם הצלחנו לרדת במשקל
יש מצב טוב שגרמנו לעצמנו
לנזקים בריאותיים בכלי הדם,
לנשירת שיער, חולשה, עייפות,
חיוורון ואפילו יכול להגיע עד
לדפיקות לב מואצות בפגיעה בלב שלנו.
דיאטה זה תהליך מקצועי
הדורש מיומנות גבוהה.
חשוב לדעת לבנות הליך מקצועי
שישרת אותך ותגיעי למשקל המטרה שלך,
תגיעי לגוף שתמיד חלמת עליו!
ובמציאות של ימינו
כשבריאות הופכת להיות מצרך יקר מאוד
אז גם שתהיי בריאה
ולא תגרמי לעצמך לנזקים!
לסיכום,
דיאטה נכונה היא מאוזנת
וכוללת את כל אבות המזון.
הדיאטה חייבת לכלול:
פחמימות, חלבונים, שומנים וירקות.
שינויים קיצוניים בצורת החיים שלך
עלולה לפגוע בבריאות שלך.
המטרה היא לבנות תהליך יעיל, נכון ובריא!
אני רוצה לספר לך על לקוחה שלי
שעשתה שינוי מדהים!
היא ראתה מודעה שלי בפייסבוק
עם הזמנה לכנס בבית ציוני אמריקה בתל אביב.
היו לה המון ספקות ומכיוון שהיה לה מאוד קשה
להתחבר לדיאטות קודמות היא פחות האמינה בעצמה!
היא לא האמינה שיש לי מה לחדש לה!
הרי כולם יודעים מה צריך לעשות בדיאטה!
בכנס הסברתי לה על התהליך
ועל הייחודיות שלנו לעומת דיאטות אחרות
היא השתכנעה שהגיעה למקום הנכון!
בנינו עבורה תפריט מקצועי
שכולל את כל אבות המזון
וגם את הדברים שהטעימים שהיא אוהבת!
רצינו שתרגיש שדיאטה זה לא עונש!
רצינו שתהנה מהתהליך!
היא התרגשה מאוד להתחיל
ופתאום הספק הפך לכח שהניעה אותה!
היא קיבלה מאיתנו שירות יומי מקצועי
ובדקנו איתה כל מה שאכלה
וכמובן תיקנו את הטעויות
כדי לעזור לה לדייק
ולהשיג תוצאות נהדרות!
נפגשנו אחרי חודש לשקילה מקצועית
וראינו את הירידה בשומן!
היא לא האמינה שתהליך יכול להיות
כל כך מהנה ובו זמנית כל כך מתגמל!
היא כמובן המשיכה לבוא להישקל
כל שבועיים והתמוגגה מהתוצאות ומהמחמאות
בכל פעם מחדש!
היום לאחר התהליך היא לא מפסיקה להשוויץ
בגופה החטוב והמעוצב
ויותר מזה בידע שרכשה.
היום היא מבינה שדיאטה
צריכה להיות מותאמת באופן אישי!
אני רוצה להכיר לך את ענת סיטון ממודיעין
שרזתה 25 ק"ג!
"חשבתי שכבר ידעתי הכל,
מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי מלאה,
תמיד במלחמות עם עצמי.
ניסית הכול – ירדתי , עליתי, ירדתי, שוב עליתי,
הייתי במרזי מורית, בשומרי משקל ספרתי נקודות,
חשבתי שכבר שלטתי בזה מצוין
אבל משום מה הקילוגרמים
לא ירדו כמו שצריך.
ספורט, אני? אין מצב!
השיא היה כשנסעתי עם בתי ליפן
וראיתי את עצמי בתמונות,
בדיוק זו שאת שראית כאן למעלה.
הייתי בהלם והרגשתי שמשהו
חייב להיעשות אך לא ידעתי מה.
וככה חלפו להם תסכוליי בנחת,
עד שראיתי מודעה של עדי בפייסבוק
על כנס הרזיה בבית ציוני אמריקה.
זוכרת שכתבתי לו "מה כבר יש לך לחדש לי?"
הייתי סקפטית מאוד,
החלטתי ללכת, לנסוע
ולשמוע במו אוזניי,
הוא כמובן ענה לי,
"בואי לא תתאכזבי".
מאז חיי השתנו!
אני כבר לא אותו הבן-אדם שלפני.
אני מבינה את התהליך
וחיה אותו בכל יום מחדש!
תודה עדי על ששינית לי את החיים!"
שינוי אמיתי לא קורה ביום אחד
אבל גישה יכולה להשתנות ברגע!
רק בקבלת ההחלטה הנכונה!
ענת כל חייה נלחמה עם המשקל!
ענת חיפשה בכל דרך אפשרית
לעשות שינוי ולא מצאה!
ענת לא אהבה את המראה שלה!
לפני שהגיעה אליי היתה בטוחה
שאין שום סיכוי שזה יכול להצליח..
אני הוכחתי לה שטעתה
ואני אוכיח את זה גם לך!
תשאירי לי פלפון כאן למטה
ונחזור עם פרטים מלאים
על תוכנית ההרזיה שלי!
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר