האם חובה לאכול ארוחת בוקר?
"אסור לאכול ארוחת בוקר בדיאטה",
"מומלץ לעשות אימון בוקר על קיבה ריקה",
"ארוחת בוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום",
"אם את רוצה לרזות את צריכה לצום בבוקר",
כל אלה ועוד אמירות דומות
נאמרות על בסיס יומי
כנגד ובעד ארוחת הבוקר בדיאטה.
האם נכון לאכול לאכול ארוחת בוקר
או שרצוי לוותר עליה
כדי לרדת במשקל?
את כל זה נברר במאמר הבא!
אז איך בכלל נבטיח לעצמנו תוצאה?
האם הירידה במשקל תלויה בארוחה כזו או אחרת?
האם ארוחת בוקר או ערב יכריעו אם תהיה ירידה או לא?
חברים וחברות חשוב לי שתדעו:
הירידה במשקל בסופו של דבר
היא תוצר של גרעון קלורי
וללא שום קשר לאיזה ארוחות נאכל
ואיזה ארוחות לא נאכל.
גם אם נחליט לא לאכול ארוחת בוקר
ונרד במשקל
וגם אם לא נאכל ארוחת ערב
ונרד במשקל
לא עלינו פה
על שום פטנט חדש.
הירידה במשקל היא תוצאה של גרעון קלורי.
זאת אומרת שאם בסה"כ היומי שלי
אכלתי פחות ממה שהגוף צורך
אז ארד במשקל.
אם אכלתי כמו שהגוף צריך
אז אשאר באותו המשקל.
לסיום אם אכלתי יותר ממה שהגוף צריך
אז אעלה במשקל.
זו כל התורה על רגל אחת.
אז למה באמת בוחרים להתייחס
לארוחה כזו או אחרת..
פשוט,
כדי לגרום לך להאמין
שדווקא אם תעשי ככה תצליחי!
אגב,
מי שבאמת מבינה איך פועל הגוף
לא אוכלת את כל השטויות האלה.
היא יודעת שיש שלושה מצבים:
עודף קלורי = עליה במשקל
איזון קלורי = שמירה על המשקל
גרעון קלורי = ירידה במשקל
אז למה בכל זאת חשוב
לאכול ארוחת בוקר
או שבכלל אפשר לותר עליה?
תראי,
המטרה שלך מעל הכל
היא להגיע לגוף חטוב, מעוצב
אבל הכי חשוב בריא!
המטרה שלך היא
ליצור הרגלים בריאים אוטומטיים!
כדי ליצור הרגלים בריאים
את חייבת להבין את המשמעות
של גוף בריא וכמה תרחישים פיזיולוגיים בסיסיים
שיעזרו לך לקבל את ההחלטה הנכונה.
בגוף יש שלושה מאגרי אנרגיה עיקריים:
מאגר הפחמימות - נמצא במחזור הדם, בכבד ובשרירים.
מאגר החלבון - נמצא בעיקר בשרירים.
מאגר השומן - נמצא בתאי השומן בגוף.
המטרה שלנו בתהליך הרזיה
היא ליצור מצב שבו הגוף משתמש
במאגרי השומן כמקור אנרגיה עיקרי.
בזמן שאנחנו נהיה בגרעון
השומן הוא זה שיירד
ולא נאבד שריר או נוזלים.
כדי שהגוף ישתמש במאגרי השומן כאנרגיה
אנחנו חייבים להבטיח לו
שרמות הסוכר בדם יהיו מאוזנות.
כדי שרמות הסוכר בדם יהיו מאוזנות
אנחנו צריכים להקפיד
על אכילת פחמימות
לפי הכמות הנכונה ובזמן הנכון.
הגוף משתמש כל הזמן
בפחמימות כאנרגיה
ומשתמש בזמינות יותר,
אלה שנמצאות במחזור הדם.
כל הזמן הכבד מזרים פחמימות
אל מחזור הדם.
ברגע שכמות הפחמימות בכבד נגמרת
הוא צריך פחמימות.
פה יש 2 אופציות:
1. אנחנו נאכל פחמימה
ונספק לכבד את הכמות הנדרשת.
2. הכבד ישתמש בפחמימות שנמצאות בשריר.
כאשר אנחנו מספקים פחמימות
הכל בגוף רגוע.
כל המערכות מתפקדות כמו שצריך -
אין לחץ.
אם אנחנו לא מספקים פחמימות
הגוף נכנס למצב מצוקה,
הכבד פונה לשריר ומבקש פחמימות.
השריר נענה לבקשת הכבד
ומפרק פחמימות.
עם פירוק הפחמימות מתפרק גם החלבון
ואז אנחנו בעצם מאבדים שריר שזה לא מומלץ.
לכן,
כדי למקד את הירידה למסת השומן בלבד
אנחנו חייבים לספק לגוף
את הפחמימות הדרושות לו בזמן.
מנת פחמימה ראשונה
חייבת להיות
עד שעה מהשכמה.
הגוף בזמן השינה משתמש
בפחמימות שנמצאות בכבד.
ברגע שאנחנו קמים בבוקר
יש לנו מעט פחמימות בכבד
מכיוון שבלילה אנחנו בצום
ולא מספקים פחמימות לגוף.
ברגע שאנחנו אוכלים
עד שעה מהשכמה מנת פחמימה
אנחנו בעצם מאזנים את רמות הסוכר
וגורמים לגוף לפרק שומן בלבד.
לסיכום,
ארוחת בוקר היא חובה!
חשוב מאוד שתאכל עד שעה מהשכמה.
לא חובה לפתוח שולחן
ולאכול ארוחה גדולה
אבל חשוב מאוד
לאכול לפחות מנת פחמימה
ולהתחיל את היום כאשר
רמות הסוכר בדם מאוזנות
וזאת על מנת לאפשר
שריפת שומן יעילה.
כך בסופו של תהליך
נגיע לגוף חטוב, מעוצב
והכי חשוב בריא!
עם זאת נבנה
הרגלי חיים בריאים אוטומתיים!
אם אהבת את המאמר
אשמח ללייק, תגובה ושיתוף של הפוסט 😊
שינוי בחיים
לא חייב להיות קיצוני,
אני מאמין בשינוי שמגיע
מתוך הבנה של תרחישי הגוף
וקבלת החלטות באופן אישי לעשות שינוי.
אי אפשר לכפות על אדם
לעשות שום דבר שהוא איננו רוצה.
שינוי אמיתי הוא כזה
שאת חפצה בו!
שהאש בוערת בך
והרצון להצליח לא נותן לך לישון
עד שהוא יקרה!
אני יודע שלהיות
בעודף משקל זה לא פשוט,
לברוח מהתמונות המשפחתיות,
לכסות את הזרועות עם שרוול גם כשחם בחוץ,
לשים חולצה רחבה במקום ללכת עם צמוד,
לשים ג'ינס צמוד כדי שיחזיק את כל האזורים
שלא חטובים ובעיקר כדי שיכסה אותם.
בקיצור ההרגשה היא לא נעימה
אבל היא ניתנת לשינוי!
אם הגעת להחלטה שאת רוצה להצליח,
תשאירי לי פרטים פה למטה
ואנחנו נעזור לך
להגשים את החלום האישי שלך!
יש לנו ניסיון עם אלפי נשים
מכל הארץ ומחו"ל!
אנחנו יודעים בדיוק
איך לתת לך את השירות המתאים לך.
אנחנו פה בשבילך - ביחד ננצח!
תשאירי לי פלפון למטה
ונחזור תוך 24 שעות!
לפגישת ייעוץ עם עדי
במתנה!
השאירי פרטים ונחזור בהקדם!
לסיפורי הצלחה נוספים.. הקליקו כאן!
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר